31 Ocak 2014 Cuma

İlk kalıplı pantolon

 Herkese merhaba..Uzun zamandır bloğuma post giremedim.Tatil girince bol bol dikiş yaparım diye düşünüyordum ama nedendir bilmem şu günlerde bir yoğunluk yaşıyorum.Dikiş yaptım tabi boş durmadım fakat fotağrafları bilgisayara atmaya bir türlü fırsat bulamadım.Bu pantolon nerdeyse 3 haftadır yayınlanmayı bekliyor.Bunun üstüne birkaç şey daha diktim üstelik.Onlarda sırada bekliyor.Başlıktada belirttiğim gibi ilk kez kalıplı pantolon çalıştım.Kalıpsızlar basit oluyomuş bi hayli zor geldi bana...                                                                                                                       Burdanın 2013 şubat sayısından 108 nolu paçası büzgülü bir model.Ben düz bir şekilde yaptım.Kalıbı kumaşın üzerine bu şekilde aktardım.Başlarda en zor iş kalıp çıkarmak sanıyordum ama yanılmışım.İş kalıp çıkarmada değil meğer o parçaları birleştirmedeymiş! Bilmeyen için daha zor tabi.Birsürü karmaşık sayı işaret hangisi nereye gelecekti diye elli kez deneme yap!                                                                                                            


                                                                                                                    Hele o cep torbaları! Onları hiç sormayın..Günlerce kafamda nasıl birleşeceğine dair akla karayı seçtim.Tabi her zaman ki gibi en büyük yardımcım internet oldu..Benim için internet öyle bir hazine ki,isteyen herkesin yapamayacağı şey yoktur.Birçok blogcu arkadaşım cep torbası dikimini çok güzel anlatmış sağolsunlar.                                                                                                                                                               
                                                                                                     Nihayetinde iç cepleri diktik.Parçaları birleştirirken bir terslik olmadı ama cep torbalarının içten ve dıştan görüntüsü böyle oldu.Umarım doğrudur..                                                                                                                                                                                                                      

                                                                                                                     Birazda fermuarda zorlandım ama hazır bir pantolonuma bakarak yaptım en sonunda.İkinciye daha düzgün olur.Pantolonun bel bandı için kalın bir biye yapıp geçirdim.                                                                                   


                                                                                                                                 38 beden kesmeme rağmen biraz bol durdu sanki! Giyilmecekyek kadar da değil ama.Amacım denemekti nihayetinde.Yine de umduğumdan iyi oldu sanırım..                                                                                                          

       
                                                                       

5 yorum:

  1. Teşekkür ederim.Birşeyler öğrenmek için risk almak gerekiyor galiba:)

    YanıtlaSil
  2. İlk denemeye göre baya başarılı olmuş. Eline sağlık. Güzel günlerde giy

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim güle güle giyicem inşallah:)

      Sil
  3. İlk denemeye göre gayet başarılı ellerine sağlık.Pantolonun modeli zaten hafif bol bi modelmiş baksana mankenin boyu uzun olduğundan fazla belli olmamış.Oldun genede rahat rahat giyersin :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet nilüfercim bende sonradan farkettim galiba modeli öyleymiş 36 bedenden kessem daha iyi olacakmış.Teşekkür ederim yorum için:)

      Sil